Kau tak kan gagal selamanya

Assalamualaikum readers..

Ni blog pertama aku tulis so don't judge my writting...*malu2 kucing

Since aku tak pasti nk tulis pasal ape so aku tulis pasal hidup aku lah...ermm..masa aku sekolah rendah aku ni memang x suka belajar..life aku banyak main je time ni..bile darjah 6,student lain semua sibuk study untuk UPSR tapi aku still pergi layan Kdrama ngan Ultraman..(time ni era KPOP baru nak up). Sampailah masa aku dapat result UPSR...tak yah cakap la..mmg aku depress giler sbb result tu teruk...since aku ni anak sulung, aku malu lah ngan adik2 pastu aku ni geng pulak ngan budak2 popular..dorang semua straight A's ataupon 4A 1B tapi aku..haihhhh..and yang lebih buat aku malu aku ni pengawas sekolah..urghh.. rasa mcm ape je time tu sbb sape tak malu woii.. yang jadi pengawas sekolah kat sekolah aku ni semua kene top 10 dlm exam pastu bile result kau dapat mcm ni kau rasa??



Bila masuk form 1.. aku masuk sekolah biasa je. Kawan2 aku yang popular tu ada yang pergi MRSM ataupun SBP. Masa aku jejak je kaki kat sekolah tu aku bertekad nak berubah and memang berkobar-kobar jugak la nak tunjuk kat semua orang yang aku ni pandai and bukannya suka main2 je. Masa form 1 and form 2 aku dapat no 1 dalam kelas aku (kelas aku kelas yang ketiga dari 7 kelas) and time form 3 pulak aku kene tukar masuk kelas no 1...time tu kedudukan aku dalam kelas top 15... waktu aku ambik result PT3 alhamdulillah...boleh bangga la...tapi still matematik aku tak berapa nak bangga sgt ..sbb masa ambik result tu yang lain dh A..matematik je sesat D... Bile masuk form 4 aku diletakkan masuk kelas aliran account sbb kalau nak masuk kelas aliran sains matematik plg minimum pon pengetua nak C. Minggu pertama duk kelas account mmg aku berkobar-kobar jugak la nak tukar sbb korang blh bayang tak perasaan aku yang mmg benci kira2 sejak tadika sampai sekarang and then kena masuk kelas account..uihhh panas je hati..



Tapi aku sedar jugak..kalau masuk kelas aliran sains..subjek kimia pon kena kira2 jugak..add math lagi.. urghh seram sejuk wehh!! so aku redha la duduk kelas account..sampai la bila aku ambik result SPM...time tu semua org duk dalam dewan..bila pengetua masuk dia bagi la ucapan bla bla bla and then..tibalah saat yang ditunggu-tunggu..dia nak umum nama2 best student utk SPM tahun 2017.. alhamdulillah nama aku antara yang dipanggil..serius terkejut giler aku time tu.. sbb aku mmg x bagi high hope pon..paling aku happy..for the first time in my life math aku A...nangis jugak la aku atas pentas...hehehe...

Moral of the story..korang jangan la give up..gagal sekali x bermakna kau gagal selama-lamanya.. setiap orang ada masanya..kalau masa kau bkn time UPSR maybe time SPM baru kau dapat or maybe time kau Degree baru kau dapat..jadi bersabarlah ye kawan2...😊


Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman asasi di UIA Kuantan

My life in CFS IIUM PJ

Best ke Kelas Account?